הקלות הבלתי נסבלת של הקמת מיזם

או: איך לא תיפלו בפח הסטארט אפ הדמיוני

מדינת ישראל ידועה כאחת מיצאניות הסטארט אפים הגדולה בעולם כולו. הפתיחות לרעיונות חדשים, המקוריות והיצירתיות, הנכונות להתברג במקומות הנכונים והשאפתנות המתמדת הם רק דגימה מייצגת של אוסף התכונות של הישראלי היזם, הנועז והמפולפל.אותו ישראלי שמוכן לקחת סיכונים כדי להגשים את חלומותיו ( ראה דוגמת גיא גלבויז ). כבר מעל עשור של שגשוג והצלחה ישראליים בכל תחום היזמות והמיזמים, ומתחילות להיחשף הנקודות החלשות של התחום. אחרי תקופה של מה שנדמה היה כעמק סיליקון תעסוקתי והזדמנות פז לפרוץ קדימה מבחינת קריירה, מערכת היחסים עם תחום היזמות עולה שלב.

פרוטוטייפ בחמישה צעדים

פשוט וקל להקים סטארטאפ בתקציב מוגדר מראש ולא גבוה מדי באמצעות מספר צעדים: השגת הון ראשוני, מגוף מימון, איתור מידע רלוונטי אודות לקוחותיך הפוטנציאליים ושימוש בלקוחות אלו כסוכני מכירה, שימוש בשירותי ענן בעלויות נמוכות ומתכנת מקצועי לפיתוח צד השרת והרי לכם פרוטוטייפ גאה להפצה ושיווק!

ללכת שבי אחריי

הקלות של הקמת סטארט אפ בישראל הביאה צעירים רבים ללכת שובל אחר חלומם, ממתינים לפריחתו האמיתית של המיזם. הלגיטימציה החברתית לתחום היזמות נותנת תחושת בטחון והיזמים הצעירים אינם חושבים פעמיים לפני השקעת סכום ראשוני, זמן ולא מעט אנרגיות בהקמת המיזם. כל יזם ובעל עסק עצמאי המנוסה בניהול מכירות ושיווק מבין את חשיבותם של גורמים רבים בקיומו של מוצר או שירות. מנהל ותיק יודע כי ללא ערך אמתי ללקוח המעניק לו תחושה חיובית – המוצר פשוט לא ראוי להתקיים.

נאיביים שכמותנו?

כמה אפליקציות אתם מכירים באייפון שלכם? כמה מהן מהוות חיקויים וחיקויים על חיקויים, עיצובים דומים או ניסיונות לשחזר הצלחה קודמת? כל אלו יכולות למצוא את מקומן בשוק האפליקציות החינמיות שכן זהו בדיוק ערכן בעבור הלקוח. היזמים הצעירים של אחרי 2010 כבר לא יכולים להרשות לעצמם להיות תמימים או חסרי אחריות – התלהבות ומסירות למטרה לא יבטיחו שגשוג והצלחה של האפליקציה.

לסיכום ניתן לומר כי מדובר בהשקעה כמו כל השקעה אחרת. לפיכך, בדיוק כמו לפני הקמת עסק, תחילת קריירה חדשה או חתימה על הסכם דירה, עליכם לעצורולחשוב מה הוא הערך המוסף שמקבל הלקוח? האם הוא יסכים לשלם עבור המוצר ואם כן – כמה?


יזמות